skriva av mej..

måste bara skriva av mej här så egentligen kanske det inte är ett sånt jätte viktigt inlägg..
i morse hade vi utsläpp i stallet.. ja va jätte trött så orkade verkligen inte följa med upp så hon åkte dit själv..
utsläpp är klockan 9,
sen är det en som har en fodervecka , som ska fodra mellan 6-7 på morgonen.. tidigare oxå går bra men inte senare än 7 .. så dom ska hinna äta upp ordentligt osv!

Men så idag hade den som hade fodringen inte fodrat.. (nämner såklart inga namn)
så när mamma kom upp så stod dom där hungriga och hade inte fått frukost och samtidigt ska dom få middag vid utsläppet.. så de blev helt weard?
men frukosten fick dom ju ute då..
men ja blir så trött på folk som inte kan  fodra i tid? eller glömmer man av det?
får iaf hoppas att detta är sista gången som det händer..

Förövrigt trivs ja jätte bra i stallet och känner mej verkligen som hemma där..
alla är super snälla och mysiga. vi har tex. julfika och andra tillställningar!

Som nu i vinter.. sherons öga har ju krånglat massa pga det blåser och är såkallt.. men då tar dom in honom lite tidigare (råd av veterinären) då ja inte kan kanske komma upp den tiden.. för vissa stall tar ju lixom extra betalt för sånna "små" saker?! .. när ja kollat runt och läst om olika stall.. så de känns så bra att vi alla kan hjälpas åt med nästan allt!

Sen en till sak som är bra i stallet är att de flesta är gammla.. elr asso äldre kvinnor ^^
vi unga är ju jag och 2 tjejer till.. fast dom är la runt 20/25 fast de räknar ja som ungt.. och de tkr ja e så himmla bra..för hade ja vart i ett stall med flickor som är runt 14-17 så hade de säkert blivit massa tjaffs som de alltid blir med hästtjejjer..! håller ni inte med?
sen säger ja inte att alla flickor är sånna.. men ni förstår nog hur ja menar!

aja nu ska ja inte skriva mer om detta.. :P
ville bara få ut lite ur mitt huvud!



solen skiner förövrigt.. funderar på att åka till stallet tidigare och fixa lite saker :)
finns alltid saker att göra där :)

ha de bra :)



Kommentarer
Postat av: andrea

sv; tack , jag är faktist riktigt nöjd :D!



/andrea & jaxon

2011-01-30 @ 12:53:42
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/
Postat av: erika<333

jag vet hur de kan bli me att ha massa hästtjejer i ett stall:S inte kul. jo deklart de finns alltid grejer att göra i stallet;)

2011-01-30 @ 13:53:17
URL: http://erikaaasss.blogg.se/
Postat av: Noomie

Jag tyckte det va kanon att det va äldre folk i stallet. Till en början iaf.. Tillslut så hade det nog vart bättre om dom vart yngre. De betedde inte som vuxna iaf.. :P Inte mot mig. Men det är ju jättebra att det funkar för dig(:

2011-01-30 @ 15:27:06
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Sandra

Halloj Solstråle! Hoppas helgen varit bra :)

Vad ska du hitta på idag då?



Jag har flyttat tillbaka till min tidigare blogg. Hoppas du fortsätter att följa mig :)

jag LOVAR att detta är sista gången jag byter.



Kram

2011-01-30 @ 15:48:21
URL: http://fotobysandra.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha, det kvittar nog vilken ålder man är i, det brukar vara ständigt tjafs mellan hästfolk eftersom det finns så många åsikter. xD

2011-01-30 @ 16:43:11
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Elin

Sv: Tack! :D

2011-01-30 @ 16:44:14
URL: http://isjustelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0