Gästblogg av Olivia Carlsson

Jag heter Olivia Carlsson och är 15 år, bor på en hästgård utanför Örebro.  Går sista året på högstadiet och efter det så vill jag gå media eftersom min andra stora hobby efter hästarna är att fotografera!

Vi har just nu tre unghästar hemma på gården! Som alla ska bli westernhästar. Western är det jag/vi vill satsa på!

Jack's frosted star, kallas Jack. Är en American Paint Horse.
Är min egna, köpte honom när han var ungefär ett halvår. Han kom från Skåne och var då bara ledvan. Nu är han 1,5 år och är van vid mycket! Har tänkt att tävla honom det här året i Halter. Halter är en utställning, western. 

Jack är en väldigt vacker häst och har fina rörelser, skulle bli en utmärkt pleasure häst (ni får söka på google ) Men även en bra barrel race häst. Så alltså en riktig allroundhäst! Att hoppa tycker han är kul också...

Skulle kunna berätta hur mycket som helst. Men ni får läsa mer på min blogg  www.oliviawestern.blogg.se

(TYVÄRR GICK INTE BILDER KOMMA IN HÄR)

Im Still Coolorific, kallas Lora. Är en American Paint Horse.
Är mammas häst. Kom till oss i höstas (var då 6 mån) Hon är en väldigt trevlig häst!! Väldigt snabb i vändingarna och springer lätt förbi dem andra två hästarna!


Celsius,
kallas Cesar. Är en Welsh mountain ponny.
3,5 år. Han kom till oss som en jobbig hingst; skvättig, ögonen "rullade", väldigt rädd om huvudet osv. Dem vi köpte av hade räddat honom från misskötsel. Han kastrerades på vintern och blev lite lugnare, men var fortfarande jobbig! Vi kelade, ryktade, pratade och mycket miljöträning....Nu så är han jättesnäll, hans ögon "rullar" inte och är inte lika rädd; man får röra huvudet, röra överallt osv.
Nu håller vi på och rider in honom. Det går jättebra. Han lyssnar jättebra på hjälperna!  I sommar är han grundutbildad. 
Han är longerad, tömkörd m.m. Nästa lilla "projekt" blir att köra in.

Det var lite om mina tre hästar! <3

Har en hund som heter Flingan och är en Collie. Bästa hunden man kan ha! Sen har vi även 6 st katter.


Unghästträning är något som jag verkligen tycker är kul. Man får växa ihop med hästen och utbilda själv. Men det är tufft ibland.
Tips & hur jag tränar mina hästar, westernridning, tävlingar, fotografering och mycket mer kan ni läsa om i min blogg:  www.oliviawestern.blogg.se

Tack Jessica för att jag fick gästblogga och lycka till med din träning!

COPYRIGHT PÅ ALLA BILDER.

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV: ja det har vi

2011-01-13 @ 15:02:12
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: william

fin hund:D



SV; canon D1000

2011-01-13 @ 17:10:44
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0