Fodervärden misskötte hästen

Fodervärden hade ett stall som såg bra ut, avtal skrevs och hästägaren trodde att det skulle gå bra att låna ut hästen, Det gjorde det inte.

Fodervärden, en ung tjej, tog kontakt med ägaren flera gånger under de månader hon hade hästen men nämnde aldrig att den inte mådde bra. När ägaren av en ren händelse råkade få se en bild på sin häst på internet fick hon dock en chock.
- Det var inte den häst jag hade lämnat. Han var bara skinn och ben, säger ägaren till Hallands Nyheter.

När ägaren kom till stallet var hästen så halt att den knappt kunde gå. På djursjukhuset konstaterades att den fått en spik i hoven, såret hade infekterats och veterinären föreslog att den skulle avlivas. Hästen klarade dock krisen och är i dag pigg och frisk.

Ägaren polisanmälde fodervärden för vanvård, men fick beskedet efter utredning att hästens tillstånd kunde ha orsakats av flera faktorer och därför väcktes inget åtal skriver tidningen.

från tidningen ridsport

 

 

Drf skulle ja aldrig kunna lämna /hyra ut min häst !! fy!


Kommentarer
Postat av: emelie

det där har jag varit med om.

Lämnade ut min tävlingshäst på foder då jag helt tröttnade och behövde en paus. Sen va det en anonym som skickade ett mail till mig med en bild på hur han såg ut, Inga muskler kvar, jättesmal samt att hon satt & red med pessoa bett & inspänningstyglar. Hämtade honom morgonen efter, anmälde henne men kom ingen vart med det.

2011-02-07 @ 09:56:32
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: erika<333

drf skulle jag aldrig lämna ut nån häst på foder! om de inte va till nån jag kände

2011-02-07 @ 17:27:09
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0