duktigt!! :)

Kom nyss hem fråpn Friskis :)!!
Jag och elin va sjukt duktiga! de vi va med på idag hette typ "medel"? :)
kondition+styrka typ!
skit kul faktiskt, men nu e man hur trött som helst hahah.. och när vi hade tränat så drack ja jätte mkt vatten och hur tror ni att jag mådde sen efter? .. skit.. mådde jätte illa och precis när jag hoppat av bussen kände ja bara..
"jag måste spy" ungefär.. så ja skyndade mej hem.. men inget hände ? fast mår fortfarande dåligt =/
men men.. hur kul är det för er att läsa sånthär? HAHAH

Sheron fick iaf vila idag! skönt för honom oxå!
stallmötet hann jag inte till :/ det började 18.00 och bussen dit gick 18.25 så hade kanske kommit dit vid 19.00 elr nåt.. så de kändes lite onödigt.. men som tur va ju mamma där :)

skolan gick oxå bra idag! elr fort rättare sagt!!
Fredag i mon redan.. skönt!! dock svenska prov i mon..
aja.. tänkte ja kunde lägga upp bilder på de hästar jag har haft och kan ju skriva lite om dom :)


Sheron- min nuvarande häst, har aldrig mött någon så otroligt arbetsvillig och snäll häst, som ställer upp och gör sitt bästa till 110% En välldigt smart häst och lär sig saker snabbt! :)
Född: 1993
Ras: Imp Irland (troligen connemara)
Mankhöjd: 146cm




Miss Dixie- (jag vet halsen ser lite konsig ut ?! :s men men )
Jaa.. hon var en så otroligt bra häst på många sätt, en otrolig bra hoppteknik så det går inte att beskriva!
men det var verkligen en kamp att ha henne, hon stegrade, stegrade och åter igen stegrade..
den största anledningen var nog att hon inte klarar ha 2 ryttare som rider henne då och då.. (jag och mamma) mamma red då jag inte kunde rida.. vilket inte var så ofta, men ah!
vi tränade tillsammans upp dressyr kunskaperna och hon blev en underbar dressyr häst! gick så sjukt fint så det går inte att beskriva! men vi beslutade att sälja henne till en som vart fodervärd på henne en gång i tiden och känner dixie utan och innan !
så det var de bästa för oss båda!
Men saknar dej lilla ponnyn :( <3

Född: 2000
Ras: Arab/russ korsning
Mankhöjd: 134.5 cm




Ackva: Det fick bli 2 bilder på henne! :)
En tjej som alltid ställde upp men hade sina speciella dagar.. en bestämd dam men gjorde ändå alltid sitt bästa!
en otrolig hopphäst som va som en fjäder, fanns inget stopp!
köpte henne som en skogsmulle häst.. men det kanns dålda talanger, hoppningen gick bara bättre och bättre!
även tömkörning va hon duktig med!
Enda anledningen vi sålde henne var för att jag växte ur henne :( annars hade ja nog aldrig sålt henne!,elr om man hade haft den möjligheten att ha kvar henne!
hon anpassade sig efter en ryttare så sjukt mkt.. Oerfaran= jätte snäll.. "lunkade" fram va som en märr..
erfaren= ställde upp och fattade direkt att det va nån som kunde och hon tyckte det va skit kul!!
Älskade ackva <3

Född: 2000
Ras: Gotlandsruss
Mankhöjd: 123 cm




Jazza- Ett sto med mkt motor!
tyvärr va jag ganska "grön" ryttare då och eftersom hon var storhäst så va det ju inte det lättaste att kontrollera henne..Va ute en gång med 2 kompisar och red.. travade lite och Jazza satte i galopp.. ja fick inte stopp på henne och hon skenade iväg förbi de andra hästarna, (hon var tävlad i galopp och trav)
så tävlingsinstinkterna kom fram lite där.. det var is och snö ute
jag ramlade nästan av , tappade stigbyglarna och sen rätt som det va var jag på marken, jazza hade rammlat i en kurva med mig , in i ett staket och hon reste sig inte.
men sen när jag kom upp så reste hon sig, mkt chockad.
en hemsk händelse enligt mej, och sen dess kunde jag inte kontrollera henne och blev rädd.
så det blev att sälja henne :/

Född: 1993
Ras: Varmblod
Mankhöjd: 165cm




Hasse- Tyvärr har jag inga finare bilder på honom =/
han va en hingst med massa motor, kanske mest på bakbenen?
för att rida honom var man tvungen att: longera honom en stund (skritt, trav, galopp) och gå lite med honom.
sen så kunde man rida .. för att han skulle vara liiite lugnare haha!, en sån skön ponny, hoppade över det minsta lilla i skogen, kanske en gräs "tuss" han bah "oj ett hinder" ? hopphopp :)
När han inte hade vinterpäls så va han sjukt fin.. (gullig på vintern oxå hehe )
han var vältränad och måste säga att han var en av de finaste shettisnarna jag sett (måste försöka hitta nån bild så ni kan se.. denna e ju inte så fin haha )
tyvärr va vi tvungna att skänka bort min ögonsten !

Född: kommer faktiskt inte ihåg :p
Ras: Shetlandsponny
mankhöjd: 95 cm




Newell- En hingst det oxå! men var verkligen som en valack! fanns dock lite dumheter oxå i honom.. men så fort jag (som var ganska liten) satte mej upp på honom var han snäll som ett lamm :)
red honom inte så mkt eftersom jag hade min Hasse, men en sjukt fin häst var det!
Som hasse.. tvungen att skänka bort :(

Född: 1993?
Ras: varmblod
Mankhöjd: 155+ cm


Sååå.. nu har ja skrivit mass hahah!
Hoppas ni har det bra!
puss
/ / J e s s i c a

Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

tack :D ja den är verkligen lugn och fin. Så skönt att han är så lättreglerad trots sin storlek också :)

2010-09-30 @ 19:56:31
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: N

sv: jättefin :D tack :)

tävlar ni ngt tsm? :)

2010-09-30 @ 22:19:57
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: theréshanning

SJUKT FIN din nuvarande häst är! :D

2010-10-02 @ 23:43:26
URL: http://thereshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0