Fixa naglar...

Hej igen<3
nu har jag massa bilder från när ja fixade naglarna.. kanske är lite tips till någon?
ska försöka förklara lite lätt till varje bild :)


-Ta fram ALLT innan du börjar med naglarna så du inte glömmer något sen efter du börjat!
Det är även bra att ha en tex handduk för att ha handen på medans du "arbetar" med den.

--------



-Fila med en lite en "grovare" fil på naglarna,
fila alla 10 naglar och mät ut dina tippar så att dom ska passa varje nagel, hälre för stor än förliten!!
annars kan de trycka senare när du limmat på dom.
Fila även på tipparna där man ska sätta dit dom på naglarna.
Limma dit tipparna och håll fast i ca 5 sek eller när tippen har fastnat.
Om du är högerhänt, ta vänster först, men ta tummen SIST, så kan du arbeta lättare.



----------


-När du nu har satt dit alla tippar så är dom ju alldeles för långa,
Klipp dom me hjälp av en special sax eller försök med en vanlig.
Klipp dom till den längd du vill ha, men ta hälre lite för korta än för långa, dom kommer ju automatiskt växa lite sen efter ett tag.


-----------


-Nu när du har klippt dom till den längd du vill ha så börja fila på hela nageln (även tippen) med en grov fil.
Se även att jag lämat tummen, den tar man senare!!
Fila så de blir en ganska jämn yta men inte för mkt på den rediga nageln!


------


-FÖRE bild

------


-EFTER bild.


- Nu ser du skillnaden och att den är ganska stor.
du kan ta en bommuls"tuss" och blöta av naglarna för att få bort "dammet".
-När du väl gjort alla naglar (10 st) och dom ser bra ut så tar du fram till GEL, pänsla på ett lagom tjockt lager och så det blir en jämn yta.
in i "de blå ljuset" och håll fingrarna där i 2 min, (olika på varje maskin, endel kanske är 1 min, endel mer . kolla upp).

--------


-Som sagt, vänta nu 2 minuter, (sätt "stoppur" på mobilen elr något liknande)
Släck gärna andra lampor så blir de blåa ljuset mer blått.
Efter de gått 2 min så lägger du på 1 lager till med GEL och in i maskinen i 2 minuter till.
efter de så lägger du på sista lagret och in i 2 min till.

Gör samma sak med andra handen nu så hinner GEL'en torka lite på vänster handen.

----------

När du har fixat GEL'en på båda händerna och den första handen känns någolunda torr, filar du me en halv grov fil så dom inte glänser mer, gör de på båda.

Filar du inte kommer inte nagellacket torka på naglarna.

Nu kan du välja om du vill göra "fransk manikyr" elr bara någon färg, elr kanske blommor elr aa det går ju göra precis vad som helst. men jag gjorde fransk maikyr, så nu kommer ja skriva/visa om det.


-----------
Måla 1-2 lager med en beige färg elr hurdan färg du vill ha som grundlager på naglarna,
låt de torka, går snabbt med en hårfön ;)
Sedan målar du vitt i slutet på naglarna hur mkt du vill, gör inte för långt in bara.
oftas räcker det med ett lager vitt men kan ju bero på vilket nagellack man avänder.

Vill du ha dekoration på naglarna som tex: "stenar" alltså glittriga, eller kanske blommor, eller om du har något färdig köpt grej som är limm bakom.
sätt dit de när det vita har tårkat och sedan lägg ett genomskinligt nagellack över, 1-2 lager.


-------------


Låt torka LÄNGE..
Resultatet blev såhär som på bilden ovan, nöjd blev jag :)
satte dit en lite sten och färdig köpta dekoration på tummen.

-----


Resultat på tummen!!


Hoppas ni har lärt er något :)


Lycka till för er som blir sugna på att fixa naglar nu!
ha de bäst
//Jessica



Kommentarer
Postat av: sanna

jag har länge velat ha sån men ver inte hur dem fungerar! så tack för du visa jessica ! <33

2010-03-31 @ 13:02:58
URL: http://sannatillstrom.blogg.se/
Postat av: erika<333

snyggt;)

kolla gärna in min nya blogg som jag har tsm med en kompis;) www.lyckaare.blogg.se

2010-11-27 @ 22:55:21
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0