Gästbloggning av:

Hej alla Jessicas läsare!
Mitt namn är Elin och jag är 13 år (14 i september) och jag bor i Småland, min sköthäst står på Sävsjö Ridskola och han heter Grindevits.
När jag startade min blogg så hade jag inte för avsikt att driva en hästblogg, men med tiden blev jag mer och mer intresserad av att vara i stallet och att fota. Och det är just det min blogg handlar om nu, hästar, hästar och ännu mer hästar!
Förut var jag bara i stallet på onsdagar (då jag rider) och sen när jag blev skötare så skulle man leda vid 19.00, så då var jag där på tisdagar, onsdagar och söndagar (då vi hade skötarritt).

Jag tänkte aldrig på att vara där länge då, men med tiden så fick jag upp mitt öga för Grinde och var mer och mer i stallet.
Nu sen första Maj 2011 så har jag hyrt min älskling 4 hela dagar i veckan, och det har varit en av de bästa tiderna i mitt liv. Jag har lärt mig väldigt mycket och det känns som att mitt och Grindes band har blivit starkare också.

För ett tag sen gick inte ridningen så bra och det slutade oftast med att jag och Grinde var i två olika bubblor, så bestämde mig för att träna honom lite mer från marken, lite NH-style.

Han har nyss lärt sig Puss och blir bara bättre och bättre på det.
Sen varje gång när jag ställer upp honom i gången skrapar han med hoven i stengolvet, så det har blivit lite slitet, och hur ofta händer det?
Haha, försöker i alla fall göra något bra av det nu och gör så han ska lyfta på hoven på kommando. Än så länge går det hyfsat, men man behöver mycket tålamod och envishet för det behövs fortfarande massa träning.

Jag blir mer och mer intresserad av att göra trick och är jätteglad att jag lärde en ridskolehäst göra Puss, tror inte det är så många ridskolehästar som kan det, eller?

Känns som om det blivit en del, men för att sammanfatta det här så kan jag väl säga att Grindevits är min favorithäst och drömmen som blev sann när jag fick hyra honom. Nu ska hästarna snart på sommarbete och då är också vår hyrtid över, men det kommer inte att stopppa mig från att vara ifrån Grinde. Nu under de här veckorna har jag lärt mig så mycket, jag har varit i stallet varje dag också, och tror jag kommer fortsätta med det.

För nu är jag och Grinde verkligen ett, jag älskar honom över hela mitt liv och vet inte vad jag skulle göra utan honom?

Om ni vill fortsätta följa Min och Grindevits resa så är det bara att gå in på http://lizzylover.blogg.se där jag lägger upp massa nya, färska foton, filmer, utrustning, ridpass och massa mer.

Sen vill jag också tacka Jessica för den här underbara chansen, tack så mycket!

Vi hörs! /Elin och Grindevits. http://lizzylover.blogg.se


Kommentarer
Postat av: MADDES

så fina bilder. hur mår du idag?

2011-07-04 @ 16:25:09
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Amanda

Den bloggen brukade jag kolla förut:D

2011-07-04 @ 22:07:29
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Tack :D

2011-07-14 @ 23:50:04
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0