stallet..

Tänkte visa er mitt stall.. elr ah där jag hyr in mej!:)
Totalt 10 boxar, (stor-stallet 8 boxar, lill-stallet 2 boxar)
Stor ridbana
Vattenspilta
jätte fina ridvägar, runt om a6 golflubb och man kan rida ner till a6 center om man känner för det ^^
men ja har fotat lite idag så tänkt att skriva lite till bilderna osv :)


stor-stallet .



Vattenspiltan, varm och kall vatten :)




egna foderlådor + stall katten ;)



stora ridbanan, jätte bra underlag då de torkar upp välldigt fort om det regnar!



Endel av hindrerna, (några är stallets och några är mina, de flesta är mina :p )




utsikten ut över vättern från ridbanan.



gräspaddocken, perfekt för att träna dressyr program !!


Hagarna, uppdelade så att 2 och 2 går tillsammans, så att slippa ev bråk ! :)


Det va alla bilder på stallet :)
För tillfället står det 9 hästar i stallet.. och en boxplats ledig, finns ute på annons på blocket.se
Så bor du i jönköping så tveka inte att komma hit :))

tog även lite bilder på sheron .. ovanligt? ;)


där kan man snacka om benmuskler ;)


bilden e skit ful men jag bjuder på den.. eftersom den blev så "Go" båda lika lama ;)



klarblå himmel efter lyckad träning :)


älskade sheron <3


Tänkte att ja kan ju skriva lite om hur det gick att träna oxå ;)
Tränade med bla,
-övergångar från skritt till trav
-Galopp byten
-lugn galopp
-arbeta med bakbenen och ryggen
-mycket volter
-lösgöring
-Dressyr program


och ALLT gick så sjukt bra.. han hade verkligen längtat till han fick träna och visa upp sig, han tycker det är så roligt och han är så arbetsvillig!! :')
gick i stadig form, arbetade mkt med ryggen och bakbenen!

I början var det lite svårare med galoppbyten, men i slutet gjorde jag en tydlig ny galopp skänkel och han bytte.. red in på diagonalen och när jag va nästan på kortsidan gav jag ny och han bytte!

Det va verkligen kul att träna Dressyr idag!! :)
Vet inte vad ja hade gjort utan Sheon , han är underbar på alla sätt.. Stallets häst som får mest komplimanger :')
Alltid vi 2<3
sammarbete på hög nivå så funkar allt!


//Jessica


Kommentarer
Postat av: sandra

härliga bilder!

2010-10-16 @ 17:55:23
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh va fint stall och område! :)



Kram

2010-10-16 @ 18:26:53
URL: http://nozlihn.blogg.se/
Postat av: ilona

Mm, visst är det så att om man inte stämmer tillsammans så blir det inte kul. Tillslut tappar man "hästsuget". Det verkar som om ni är rätt för varandra just nu. kram till er alla!

2010-10-16 @ 21:33:21
Postat av: Erika

Fint stall :)

Åh vill med ha spol spilta med kall & varm vatten.

De är verkligen något jag saknar, men man får ju inte allt tyvärr.



Roligt att träningen idag gick bra, dressyr är roligt :)

2010-10-16 @ 21:55:16
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: erika<333

fint stall och område!!!! vi håller just nu på att bygga ett stall förra vintern stog hästarna i våran ladugård men i vinter ska dom ha de till att ställa massa maskiner i

2010-10-16 @ 23:00:44
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0