Ridtur i regn :p

Som ni vet skulle ja klippa Sheron idag.. MEN vad händer? jo de blev inte att klippa honom -.-''
vi började men maskinen va helt plötsligt för slö och orkade inte klippa hans hels .. skit oxå!
Men så ja.. vi får se när det blir x)

men iaf.. det har regnat hela dagen idag och ja har inga regnbyxor, elr dom e sönder.. så drf red jag inte igår..
men idag gick jag iväg till skogen ändå.. fast mina ridbyxer blev blöta..
Tog på honom regn -ländtäcke och iväg! Hade iaf regn jacka på mej!
Så jag red en skritt runda uppe i skogen, så de blev mkt mkt klättrning så de va bra :)
den rundan kanske tog 30 min? , sen blev det asvaltsväg ner tills ja kom till stallet igen, och då svängde jag in till golfbanorna för att trava/galoppera , vilket han tyckte massa om :)

Så sammanlagt kanske ja va ute 45 /60 min? :)
Sen när jag kom in till stallet sadlade jag av honom och gav honom hö att äta :) gott!
och sen blev det en helkroppsmassage till honom :)
Samt Massage linement, som ja inte har nån bild på så ja kan tyvärr inte visa er vilket de är ..
men de luktar gott iaf ;)
Sheron stod och njöt och tycker alla hästar är värda massage !!
sen fick han stå inne och äta hö! :)

Tog också lite kort på honom ^^
så ja hade nåt att visa er här :)


Innan vi skulle klippa honom fick han stå med GOSIGT fleec täcke, han verkligen älskar det!! :)
de va mest för att pälsen på halsen skulle torka .. andra delarna av kroppen va tort haha :)



supertaggad inför ridtur i regnet ;)



Glad ponny efter en underbar massage stund! :)




står och är intresserad av vad hästen Nappe gör i spolspiltan ;)


Ne nu ska ja se på teve.. och elin loggade in på msn så de blir nog att snacka med henne en stund :)
Hoppas alla haft en bra söndag.. tråts att de regnat!
Sen blir det att plugga moppe teori MASSA!

//J e s  s i c a

Kommentarer
Postat av: Erika

sv;

Ja usch dumma väder. :/

vore ju mysigt med lite sol om dagarna.

2010-10-24 @ 17:11:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv; Ja de gillas mycket. :D

2010-10-24 @ 17:18:42
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: ina

haha de är lugnt :) det är nog från stuteriet i dannmark där han är född eller nåt tror jag, en krona och ett nummer. I Sverige får man ju inte brännmärka men det är rätt vanligt i andra länder. Det räknas som djurplågeri här, gör nog ganska oont ;O

2010-10-24 @ 18:14:49
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: ina

ja han är fin när han är vit med oftast helt gul svans och full av fläckar i pälsen, haha skimlar ;)

2010-10-24 @ 21:59:05
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: karro

haha gud vad roligt täcke! :P smart oxå när de är svettiga på halasen :)



sv, han är maxad c-ponny (139,9 cm) :P

2010-10-25 @ 18:19:07
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0