buuhhuu :'(

vet ni?
detta va seriöst den värsta natten ja vart med om :(
vaknade ungefär halv 1 av att ja hade lite ont i magen, och allt blev bara värre och värre..
ja kunde inte röra på mej, hade så jäkla ont så ja låg och skrek, Mamma kom och försökte hjälpa mej,. men ingenting blev bättre.. har aldrig haft så ont i hela mitt liv som då! och ja visste inte va de va frågan om!
mamma ringde till akuten, men såklart var de kö och upptaget.. men tillslut svarade det någon!

Hon sa direkt att de troligen var dyspepsi, och för er som inte vet redigt vad det är så är det magkatarr,
För er som kanske inte tror att de är så mkt att gnälla om så får ni tänka om.

Min mamma har också haft det så som tur hade hon sånna tabletter hemma så ja kunde ta en, jag fick även prata med en på akuten i telefon.
den glada nyheten hon sa va att tabletten kommer att hjälpa.. MEN om 30 min :o
så ja satt/låg i sängen (hon sa att man skulle försöka sitta upp), och ja hade så fruktansvärt ont och ja va så trött att ja knappt kunde hålla ögonen öppna, men kunde heller inte somna eftersom de gjorde så ont! :/

och inte nog med det, så kräktes jag oxå.. kan ha vart för ja fick en sugtablett oxå som smakade skit, vet inte redigt.

tillslut hade de gått en halv timma och klockan va ungefär 20 över 1, och de började hjälpa lite, och efter en stund somnade jag!

Ja säger bara det.. att ja vill aldrig vara med om den smärtan igen.. ALDRIG!! fy :(
om nån läsare vart med om Magkatarr / dyspepsi så vet ni vad jag snackar om!

nu ska ja bara ta de lugnt , inte stressa, inte vara spänd /orolig över något.. (lättare sagt än gjort?)
men ja hoppas på de bästa!


Nu ser ja på teve och ligger i sängen!
Hoppas ni alla har de bra!!
ingen ridning heller idag :(( stackars sheron som får bara gå i hagen.. + nu när han har nya skor och allt.. men vi kommer igen!! han hade inte tappat så mkt i kondition när ja red på banan så han klarar sig nog!
men surt när solen skiner och vädret är bra.. aja!!

sen läste ja faktiskt nu precis att YOGA är jätte bra när man har magkatarr, värt att testa.. tur att ja beställt en skiva med YOGA träningar :)




Kommentarer
Postat av: sandra

vsg =)

2010-11-27 @ 12:18:33
URL: http://fourclover.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch det är hemskt att ha ont i magen :S



SV: hmm jag hittade saker jag ville sälja xD

2010-11-27 @ 12:44:57
Postat av: Matilda&Vicky

Usch det är hemskt att ha ont i magen :S



SV: hmm jag hittade saker jag ville sälja xD

2010-11-27 @ 12:45:05
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Elin Svensson

Men gud vad hemskt!! Krya på dig gumman (L)

2010-11-27 @ 15:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0