Recept på godaste muffinsen!

Heej!
Här kmr ett recept på den godaste muffinsen ja vet ;)
tyvärr kmr bilderna inte i ordning.. men den bilden som ska vara sist kom först -.-'
men de kmr stå text under bilderna så läs!<3

Ingredienser:          
-2 ägg
-2 ½ dl strösocker
-2 tsk vaniljsocker
-1 krm salt (salt behövs inte, jag använder inte det)
-4 msn kakao (kan varieras lite.. beroende hur mörk du vill ha)
-½ tsk bakpulver
-2 dl vetemjöl
-100 gram smör eller margarin. (smält det)

sätt på ugnen innan du börjar med smeten!
Ugn:200 grader
Tid: från 10-20 min (beroende på om man vill ha kladd muffins elr vanliga)

Gå nu till bilderna... kolla vart de står nr 1 oså vidare.. så håller du reda på hur du ska göra!
texten står under bilderna!!

Lycka till!<33



4. Du kan även "lyxa" till de lite med grädde på muffinsen och lite strössel!
Det blir som en liten kladd kaka!
Ja rekomenderar att testa! hur gott som helst! =)




3. Nu när det har gått den tiden du valt tar du ut plåten och låter muffinsarna svalna.
om det är kladd muffins ska dom nästan stå i minst 30 min för att dom inte ska bli för "rinniga" för sedan så stelnar dom lite och man får en god lite seg muffins!,.. men är dom fasta så kan du om du vill äta dom nästan direkt!



1. Först blandar du ägg och strösocker (helst med en elvisp) tills det blir "pösigt" och lite vitare,..
Sedan tar du i vaniljsockret och bakpulvret, (och salt om du vill ha) sen vispar du lite till så dom nya ingredienserna blandas in!
Efter det så tar du hälften av vetemjölet och häller i, samt vispar... tillsätt sen det smällta margarinet/smöret och vispa in de försiktigt.. sen häller du i det sista mjölet och vispar så du får en jämn smet.
När du väl har fått en jämn smet tar du i kakao, så mkt som du vill ha.. men inte mer än 4 msk!
vispa och blanda det med!
Och sen har du en fin smet som du ska ta och lägga i formar!
(fortsätt annan bild)

2. Lägg ut formar på en plåt,. man kan aldrig säga exakt om det blir 16 st men lägg ut några efter som.
sedan lägger du i smet i formarna inte mer än 3/4!
Så,..när du gjort det så in med plåten i ugnen och sätt en klocka på 10 minuter i början..
och håll koll hela tiden,.. vill du ha lite kladd elr segt så ta ut efter kanske 15 min men vill du ha fasta muffins så ta ut efter ca 15 min elr 20 min!
(fortsätt på annan bild)









Kommentarer
Postat av: Emmilijaah

Hhaha muffinsen ser ju ut tyyp som min födelsedagstårta gjorde, med samma strössel och med grädde xD<3

2009-08-09 @ 19:43:22
URL: http://photofire.blogg.se/
Postat av: Alexandra

haha fiiina, du tar och skickar några till mig va (a)<33

2009-08-09 @ 20:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0